Lumea modei este în continuă schimbare iar accesorizarea corectă poate transforma complet o ținută simplă…
Marketing afiliat, o industrie profitabilă pentru toți participanții
Potrivit Statista, cheltuielile de afaceri pentru marketing afiliat vor atinge 8,2 miliarde de dolari în SUA până în 2022. Cifrele sunt mari și pentru alte țări. Dacă e să ne gândim bine, aceste cifre reflectă mai degrabă industria de afiliere decât o anumită țară.
În mod clar un parteneriat de marketing afiliat nu este limitat geografic. Putem lua ca exemplu website-ul partenerului nostru tutun la punga, un magazin online pentru care dezvoltăm un serviciu de link building.
Un parteneriat de marketing afiliat denotă o relație de win – win pentru toți participanții. Reprezintă o modalitate de publicitate care generează vânzări directe.
Ce este marketing afiliat?
Marketingul afiliat este atunci când promovezi produsele altor companii. Când cineva cumpără prin link-ul dvs. de afiliere, primiți un comision. Ca afiliat, ești un agent de vânzări al companiei. Ajutați să facă o vânzare – compania vă răsplătește.
Cel mai bun lucru despre marketingul afiliat este că îl poți face la scară. Un vânzător tipic vinde numai produse de la o companie. Ca marketer afiliat, puteți promova produse de la mai multe companii diferite și puteți câștiga comisioane de la toate.
Cum funcționează marketingul afiliat?
Comerciantul oferă fiecărui afiliat un link unic, astfel încât să poată urmări cine a fost responsabil pentru o vânzare. Link-ul va arăta într-un mod diferit față de unul obișnuit. Când cineva face click pe acel link, un mic fișier numit cookie este stocat pe dispozitivul său. Un cookie afiliat face două lucruri:
- îl ajută pe comerciant să atribuie vânzarea înapoi persoanei potrivite;
- acesta (de obicei) deține o dată de expirare, astfel încât să fiți plătit chiar dacă cumpărătorul întârzie să cumpere.
Iată un exemplu despre cum funcționează acest lucru. Imaginează-ți că un cititor îți vizitează postarea despre cele mai bune jachete de iarnă. Dă click pe unul dintre link-urile dvs. de afiliere, ducându-l la produs. Dar, își dă seama că trebuie să își ia fiica de la școală. Așa că pleacă de acasă, își ia fiica, pregătește cina și apoi se întoarce în sfârșit pe website, unde găsește din nou produsul.
Deoarece cumpără deja de pe website-ul care vinde, el decide să achiziționeze și unele echipamente de schi. Iată vestea bună. Mai devreme, au dat click pe link-ul dvs. de afiliere și un cookie a fost stocat pe dispozitivul lor.
Deoarece un website care vinde un produs are o durată de procesare (cookie) de 24 de ore, veți fi recompensat atât pentru jacheta de iarnă, cât și pentru echipamentul de schi – chiar dacă nu l-ați promovat pe acesta din urmă.
Câți bani pot câștiga în calitate de marketer afiliat?
Răspunsul este simplu, nu există nici o limită dar depinde foarte mult de SEO. Depinde de nișa ta și de cantitatea de muncă pe care o depui. Cei mai de succes marketeri afiliați realizează venituri cu șase sau șapte cifre pe lună.
Rețineți însă, veniturile acestea au creat un loc de muncă excelent construindu-și brandul. Este nevoie de ani grei de muncă pentru a atinge acest nivel.
Trebuie să vă gestionați așteptările. Nu veți câștiga bani mari chiar din prima perioadă, dar nu vă descurajați. Succesul celorlalți vă spune că, cu munca grea, timpul și cunoștințele potrivite puteți atinge aceste niveluri.
Cum să începeți un program de marketing afiliat
În primul rând trebuie să vă decideți că doriți să faceți marketing afiliat. La început acesta poate fi făcut din pasiune. Însă, pentru a obține venituri considerabile este nevoie de consecvență și răbdare.
În continuare, vom analiza rând pe rând pașii de urmat pentru a putea câștiga venit din urma unui program de afiliere. Pașii pot varia în funcție de nișa aleasă sau de grupul țintă căruia i te adresezi.
Alegeți o platformă
Teoretic, puteți face marketing afiliat pe orice platformă. Chiar și Instagram funcționează. Cu toate acestea, este mult mai ușor să creezi o audiență și să-ți crești vânzările de afiliere printr-unul din cele două canale: un blog sau un canal YouTube.
A începe un blog astăzi este relativ ușor și ieftin. Există o mulțime de tutoriale online care vă învață cum să începeți. Cea mai bună parte este că probabil vă va costa doar câțiva dolari pe lună. Odată ce website-ul dvs. este pus la punct, optimizați-l pentru motoarele de căutare astfel încât să aveți șanse mai bune de clasare.
De acolo, veți fi liber să adăugați link-uri de afiliere în conținutul dvs.
Cealaltă platformă este YouTube. Crearea și încărcarea de conținut pe YouTube este gratuită, ceea ce îl face ideal pentru multe persoane. Optimizează-ți videoclipurile pentru SEO și include link-uri de afiliere în descrierea ta.
Rețineți că va trebui să dezvăluiți faptul că includeți link-uri de afiliere. Comisioanele comerciale federale (FTC) necesită să fii transparent atunci când primești venituri dintr-o aprobare.
Dacă utilizați un blog, creați o pagină autonomă sau includeți-o în subsolul website-ului dvs. Acum, probabil că veți primi mai multe click-uri de pe un blog decât un videoclip YouTube.
Alegeți nișa
Să fim sinceri: dacă începeți un blog astăzi, vă confruntați cu o mulțime de concurențe. Statista estimează că numărul bloggerilor va ajunge la câteva sute de milioane până la sfârșitul anului 2020.
Alegeți un subiect care se concentrează pe o anumită categorie. De exemplu, subiectul „mâncare” este o categorie enormă. În loc să abordați acest lucru, încercați ceva mai specific, cum ar fi mâncarea la grătar.
Menținerea subiectelor strânse vă poate ajuta să construiți o audiență mai concentrată. Vă poate ajuta să ocupați un nivel mai ridicat în motoarele de căutare. Acum, dacă vei fi principalul creator de conținut, alege ceva care te interesează.
Multe website-uri de afiliere mor din cauza lipsei de consecvență. Așadar, cel puțin, dacă sunteți pasionați de un subiect, veți găsi mult mai ușor să vă concentrați atunci când totul va deveni dificil.
Nu vă faceți griji dacă nu sunteți un expert în domeniu. După cum spune Gary Vaynerchuk, „documentați-vă, nu creați”. Documentarea a ceea ce ați învățat poate face conținutul excelent și poate atrage persoane care sunt interesate să urmărească progresul dvs.
Dacă externalizați conținutul, atunci este mai bine să lucrați cu specialiști experimentați în nișă. Experții vă pot ajuta să creați o muncă de încredere de înaltă calitate, care poate duce la mai mult trafic, la vizitatori angajați și la vânzări de afiliere.
Găsiți programe de afiliere pentru a vă alătura
Există trei tipuri de programe de afiliere din care să alegeți.
I. Programe de afiliere cu un volum redus și cu plăți mari. Acestea sunt programe de afiliere pentru produse de nișă cu plăți mari. Cu toate acestea pentru programele de genul acesta există un grup limitat de cumpărători.
De asemenea, tinde să fie mai multă concurență pentru programele cu comisioane ridicate. Deoarece, abia începeți, va fi destul de dificil să faceți o sumă semnificativă de bani fiind în concurență împotriva marketerilor calificați cu comisioane deja ridicate.
II. Programe de afiliere cu un volum mare și comision redus. Acestea sunt programe de afiliere pentru produse cu plăți reduse, dar apel în masă. Calitatea de răscumpărare a acestor tipuri de programe este aceea că acestea oferă de obicei tone de produse pentru a vinde.
Celălalt lucru bun este că de multe ori primiți comisioane pentru întreaga valoare a achiziției, mai degrabă decât doar produsul pe care l-ați recomandat. Pentru ca aceste tipuri de programe de afiliere să fie plătite, veți avea nevoie de mult trafic.
III. Programe de afiliere cu un volum ridicat și comisioane mari. Acestea sunt programe de afiliere pentru produse cu apel în masă, care plătesc și comisioane mari. Un exemplu îl reprezintă cărțile de credit. Toată lumea are nevoie de un card de credit, iar majoritatea oamenilor stau cu compania ani de zile (uneori chiar zeci de ani!).
Dezavantajul acestor tipuri de produse este că atrag marketing afiliat cu o mulțime de expertize cu bugete mari. Unii folosesc, de asemenea, tactici spamm cu care pur și simplu nu puteți concura.
Cum decideți un program?
Cum să decideți cărui program de marketing afiliat să vă alăturați? Acest lucru depinde de nișa dvs. și de nivelul de expertiză. Dacă vizați consumatorii, probabil că veți merge cu cel de-al doilea model de comisioane reduse și volum de vânzări mai mare.
Dacă mergeți după o audiență de afaceri, probabil că veți opta pentru primul model: plată mare și volum redus. Cele mai populare programe aici sunt destinate produselor software și web hosting.
Cu toate acestea, dacă există un produs pe care doriți să îl promovați fără un program public de afiliere, adresați-vă companiei și întrebați direct dacă este dispusă să construiască o relație de afiliere cu dvs.
Creați conținut excelent
Dacă doriți ca website-ul dvs. de afiliere să aibă succes, trebuie să creați conținut de înaltă calitate în care link-urile dvs. de afiliere să se potrivească natural.
Aceasta este ceea ce trebuie să imitați atunci când creați conținut pentru website-ul dvs. de afiliere. Nu „vânați” orbește produsele de la cei mai buni vânzători. Parcurgeți „kilometrul suplimentar” pentru a vă asigura că, conținutul dvs. rezolvă problemele vizitatorului.
Cum? Dacă efectuați recenzii, cumpărați efectiv produsul și testați-l. Așa au făcut mulți în programele lor de marketing afiliat, ceea ce explică succesul lor.
Dacă nu aveți bani pentru a cumpăra fiecare produs, puteți începe întotdeauna cu ceea ce aveți acasă. De exemplu, dacă ai avut un blog tehnologic, poți crea recenzii pe gadget-urile pe care le dețineți.
Conduceți traficul către website-ul dvs. afiliat
Ați creat conținut excelent. Următorul pas este să-i atrageți pe mai mulți oameni să-l citească, așa că vor face click pe link-urile dvs. de afiliere.
MAi jos regăsim trei strategii de a atrage trafic care trebuie luate în considerare.
Trafic plătit
Aici plătești pentru traficul pe website. Puteți face acest lucru folosind anunțuri PPC. Avantajul traficului plătit este că în momentul în care începi să plătești, primești trafic. Cu toate acestea, există unele dezavantaje.
În primul rând, difuzarea de reclame va sări în profiturile dvs. Este destul de normal ca agenții de publicitate să piardă bani înainte ca aceștia să le facă … dacă o fac vreodată. Trebuie să fii realist cu privire la cât timp durează pentru a optimiza o campanie de trafic cu plată.
În al doilea rând, după ce încetați să plătiți pentru reclame, traficul dvs. se va opri. În general, anunțurile reprezintă o strategie excelentă de trafic, dacă faceți parte dintr-un program de afiliere cu plată mare.
Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)
SEO organic este practica de a optimiza paginile pentru a se clasifica la nivel înalt în motoarele de căutare precum Google. Atâta timp cât puteți obține un nivel înalt în motoarele de căutare pentru cuvintele cheie țintă, veți obține un trafic consistent și pasiv.
O parte importantă în strategia de optimizare SEO este cercetarea de cuvinte cheie. Cu ajutorul acestora poți obține un clasament bine poziționat în SERP-uri.
Creați o listă de e-mailuri
Listele de e-mail vă permit să comunicați cu cititorii dvs. oricând. Folosiți-le pentru a le spune fanilor despre conținut nou și pentru a reveni mai mult pe website-ul dvs. Acest lucru duce la mai multe click-uri și vânzări afiliate.
Pentru a construi o listă de e-mail, trebuie să convingi cititorii de pe website-ul tău să se înscrie. Asta înseamnă să oferi ceva de valoare.
Dar, există o mulțime de moduri de a face acest lucru. De asemenea, puteți oferi un eBook gratuit, un curs de e-mail etc. Tot ce ai nevoie este ceva creativitate.
Obțineți click-uri pe link-urile dvs. de afiliere
Doar pentru că aveți un conținut uimitor nu înseamnă că oamenii vor face click pe linkurile dvs. de afiliere. Există câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare:
- Amplasarea legăturii. Dacă toate legăturile dvs. de afiliere se află în partea de jos a paginii, unde oamenii defilează rar, click-urile vor fi puține. Trebuie să echilibrați plasarea legăturii cu ceilalți factori de mai jos;
- Contextul. Link-urile capătă sens atunci când sunt puse în context, altfel vor fi percepute ca spamm; Contextul dă o greutate mai mare recomandării pe care o oferiți;
- Apelul la acțiune. Folosirea apelurilor cum ar fi butoane, tabele și căsuțe poate ajuta la atragerea atenției cititorilor și a face postarea mai valoroasă.
Convertiți click-urile în vânzări
În marketing afiliat, trebuie să aveți două conversii pentru a face bani. Prima conversie este click-ul pe pagina produsului. Ești 100% în controlul acestei acțiuni. Folosiți tactica de mai sus pentru a vă îmbunătăți șansele de a obține acel click.
A doua conversie este vizitatorul care achiziționează produsul. În cazul marketingului afiliat, comerciantul controlează plata, iar ratele de conversie ale acestora sunt în afara controlului dvs. Trucul este să joci jocul în avantajul tău și să cauți comercianți cu programe care se convertesc bine.
Iată câteva moduri de a le găsi:
- rapoarte de venit public;
- puneți întrebări;
- folosește-ți intuiția.
Dacă programul sau produsul pe care îl verificați se simte „oprit” sau dacă personal nu ați recomanda produsul unui prieten sau unui membru de familie, atunci nu îl promovați.
Gânduri finale pentru marketing afiliat
Nici o roată de marketing afiliat nu a fost reinventată aici. Acestea sunt elementele fundamentale, iar aplicarea lor te va scoate pe piciorul drept. Doar nu vă așteptați să vă schimbați viața prin venituri sau libertatea de a renunța la ele peste noapte. Marketingul afiliat are nevoie de timp.
Concentrați-vă mai întâi pe vânzarea ca afiliat. Pe măsură ce website-ul dvs. crește, setați-vă noi obiective și continuați să experimentați. Acesta este modul de a construi un website care va genera în cele din urmă un venit decent.
Aveți întrebări? Lăsați-le în comentarii sau puteți completa formularul nostru de contact.